Handelsbetingelser
1. Generelle oplysninger
Onesale
Else sørensens vej 6
2610 Rødovre
Danmark
Mailadresse: one@onesale.dk
CVR-nummer: 44771993
Branchekode: 479112
Bank
Onesale har Lunar Bank A/S (SWIFT-code: LUNADK22 som hovedbankforbindelse.
Registreringsnummer: 6695
Kontonummer: 2000351027
IBAN-kontonummer: DK4266952000351027
I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Onesale sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare i Onesales store udvalg.
Prisfejl
Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Onesale ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
2. Betaling
Mulige betalingsmuligheder:
-
Dankort
-
VISA
-
Mastercard
-
MobilePay
-
Mastercard/VISA Debet
-
Bankoverførsel efter aftale
-
Onesale gavekort
Der er et standardbehandlingsgebyr på 2.9 % plus 0.30 USD pr. transaktion,
Dette gælder kund kretid - og debitkortbetalinger.
Beløbet for dit køb trækkes først på din konto, når varerne afsendes.
Ved betaling med internationale betalingskort - som fx Visa og MasterCard - vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Der reserveres ikke et beløb ved betaling med Dankort. Betaler du med MobilePay, er det det betalingskort, der ligger i appen, der bestemmer, om der sker reservation af betalingen.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesretten. Dette gør sig også gældende.
Hvis der opstår problemer med den valgte betalingsmetode, forbeholder vi os retten til at kontakte dig for at drøfte en alternativ betalingsmetode. Vi kan foreslå ændringer af betalingsmetoden i tilfælde af tekniske fejl, mistanke om svindel eller manglende betaling, men sådanne ændringer vil kun finde sted med dit samtykke.
Kan vi ikke kan nå til enighed, eller hvis du ikke giver samtykke, forbeholder vi os retten til at afvise eller annullere ordren under de nævnte omstændigheder.
Ved mistanke om svindel kan vi anmode om yderligere verifikation af dine betalingsoplysninger.
Hvis din ordre afvises, vil vi straks informere dig og refundere ethvert beløb, du har betalt
Gavekort
Gavekort fra Onesale udstedes elektronisk og skal indløses på vores hjemmeside. Gavekortet er en 16 cifret kode, som kan indløses i kurven, inden betalingen.
Gavekort kan udstedes til en værdi fra kr. 10 til kr. 3000. Hvis gavekortet benyttes til køb af varer til en værdi, der er mindre end indestående beløb vil den resterende værdi blive sat i en ny kode, som derefter sendes til kunden i løbet af 1-5 dage efter købet.
Gavekort fra Onesale er gyldige i 2 år fra udstedelsesdatoen og kan ikke genopfyldes. Ødelagte, stjålne og bortkomne gavekort erstattes ikke.
Gavekort udstedes i overensstemmelse med reglerne i lov om betaling.
3. Fragt
Onesale anvender fragtfirmaerne PostNord, GLS Express, Burd, Bring, Amazon, Airmee og Danske Fragtmænd til levering i Danmark. Vi levere ikke til Grønland og Færøerne.
Fragtmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Udvalget af fragtmetoder og dermed fragtpriser kan derfor variere, da forskellige årsager såsom vægt, varens afsender og varens dimensioner afgør fragtmulighederne. Den forventede leveringstid for bestillingen, vises ved valg af leveringsmetode, i bestillingsforløbet. Derudover anvender vi dropshipments udenom vores lager i form af en tredjepartsleverandør til forsendelse af bestillinger, hvis dette er muligt.
Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks.
I tilfælde af varen bliver beskadet under forsendelse, er det leverings frimaet som tager ansvar, og skal erstatte varen. Onesale hjælper gerne med processen, og hjælper med at finde den hurtigste og effektive løsning-
Specielt for flex-levering
Ved anvendelse af transportørens flex-leverings services, gælder der til enhver tid transportørens forretningsbestemmelser vedr. bortkommelse eller skade af leverancen.
Erhvervs salg eller B2B er ikke aktivt i øjeblikket. B2B betingelserne skrives på forhånd, for forberednings årsager.
Specielt for erhvervskunder
Der er en formodning for, at en ordre er B2B, og derfor ikke betragtes som forbrugerkøb, hvis der står et firmanavn i faktureringsadressen.
I tilfælde af synlige fragtskader skal der reklameres samme dag, som varen modtages. For skjulte skader, skal der reklameres indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget. Reklameres der ikke indenfor ovenstående tidsfrister, kan reklamationen afvises. Reklamationer om fragtskader kan også afvises hvis varens emballage, og/eller forsendelsens indpakning, er bortskaffet inden Onesale kontaktes.
Ovenstående skal forstås i overensstemmelse med købers undersøgelsespligt efter købelovens § 51 og er for erhvervsdrivende gældende ved både civil- og handelskøb.
Anvendelse af tredjeparts transportør
I tilfælde af, du som kunde, vælger levering til anden transportør, med hensigt for at videresende leverancen, bortfalder Onesales forpligtelser for varens stand, så snart anden transportør modtager og afsender leverancen videre.
Onesale tilbyder ingen afhentning af bestillinger fra os, eller nogen af vores adresser. Bestillinger kan kun afhentes i fragtfirmaets afhentnings sted hvis dette er valgt.
Onesale tilbyder ingen fysisk kontakt eller interaktion som ikke er online. Onesale er kun online, med undtagelse af post breve, som godt må sendes til Viften 12, 1. 4, 2670 Greve, Danmark.
4. Erhvervskøb
Erhvervs salg eller B2B er ikke aktivt i øjeblikket. Betingelserne er gældene når erhvervs og B2B salget startes. B2B betingelserne skrives på forhånd, for forberednings årsager. Onesale vil sørger for at annoncere starten af erhvervs og B2B salg på onesale.dk.
Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomheds navn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervkunde.
For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:
-
Ingen fortrydelsesret
-
12 måneders reklamationsret
-
Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
-
Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrens størrelse
-
Vi opkræver kortgebyr på 1,55% for kunder, der benytter erhvervskort.
-
Betaling med Dankort er gebyrfrit.
-
Gavekort udbetales ikke.
Ved køb af varer, der ikke er på lager og derfor skal bestilles, tages der forbehold for, at den ønskede mængde ved bestillingen ikke kan opfyldes fuldt ud. Skulle dette være tilfældet, forbeholder vi os retten til at annullere ordren eller, med accept fra køber, at levere en mindre mængde end det bestilte. Dette gøres uden købers krav på efterfølgende dækningskøb.
5. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dette følger af forbrugeraftaleloven.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Dette kan du gøre ved at udfylde en fortrydelsesformular her. Hvis linket ikke virker kan du udfylde vores standardfortrydelsesformular og sende den på e-mail til support@onesale.dk . Du finder formularen i bilag 1 nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet.
Onesale tilbyder ikke en delvis fortrydelse. Dette betyder at du skal fortryde hele købet hvis du ønsker at fortryde noget i dit køb. Man kan ikke fortryde en del af købet og beholde den anden. Hvis købet fortrydes skal alle varene i købes sendes samlet tilbage.
Returret for ordrer med gratis gaver:
Ved returnering af en ordre med en gratis gave skal denne også returneres. Manglende returnering af gaven vil medføre fradrag i returbeløbet svarende til gaveværdien.
Fortrydelsen er modtaget når vi har bekræftet modtagelsen i fortrydelses bekræftelsen.
Fortrydelses bekræftelse sendes fra os via email når vi har modtaget, behandlet og accepteret din fortrydelse.
Fortrydelsen starter fra den dato du modtager fortrydelses bekræftelsen, den bekræfter modtagelse af fortrydelsen.
Returnering.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan bestille en returlabel gennem os, når du opretter din fortrydelsessag. Læs mere om krav til varens stand ved returnering nedenfor.
Pakken skal sendes med omdeling til den adresse som vi sender dig på email med en bekræftelse på fortrydelse, vi anbefaler PostNord, GLS, UPS eller Airmee. Pakker leveret til pakkeshop eller pakkeboks vil ikke blive afhentet.
Nogle produkter kan ikke returneres med normal pakkepost. Dette gælder pakker over 20 kg. Vejer pakken over 20 kg, anbefaler vi at du benytter Danske Fragtmænd.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 750 DKK.
Ingen fortrydelsesret.
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
-
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
-
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
-
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. For eksempel pleje- og hygiejneprodukter (tandbørster, barbermaskiner, cremer og parfumer mv.). For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis forseglingen er ubrudt.
-
Køb foretaget som erhvervsdrivende.
-
Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen.
-
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på.
-
Digitale licenser, der er blevet aktiveret fra siden ”licenskoder” på din brugerprofil på Onesales hjemmeside.
-
Digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, men til købers e-mail.
Hvis dit produkt leveres med tilhørende spil – et såkaldt gamebundle – fratrækkes værdien for spil, der ikke returneres i ubrudt stand, i det tilbageførte beløb.
Hver kampagnekodes værdi er skønsmæssigt fastsat til 300 kr. -
Gavekort udstedt i forbindelse med bundles, konkurrencer og salgsfremstød, kan ikke indløses til kontanter.
Fortrydelse af bestillinger hvor en eller flere vare ikke kan fortrydes eller har mistet sin fortrydelses ret, vil prisen på varen blive trukket fra returbeløbet for hele købet. Hvis du vil fortryde dit køb med en del af købet ikke er egnet til fortrydelse eller ikke længere har fortrydelses ret, så skal du returnere hele købet til os, og vi trækker prisen for de vare som ikke kan fortrydes, fra det returnerede beløb.
Varens stand, når du sender den retur.
Når du returnerer varen, skal den fremstå i salgbar stand og som ny. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.
Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du ansvarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler eller er skadet, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.
Bemærk, at dette især gør sig gældende for skrøbelige elektroniske komponenter, der leveres i antistatisk indpakning.
Vi anbefaler, at produkter, der er konfigureret eller indstillet efter dine ønsker, nulstilles til fabriksindstillinger, inden de sendes retur ved fortrydelse.
Særlige betingelser for konfiguration af PC
Ved returnering af en specialbygget PC med personlige specifikationer vil monteringsgebyret ikke blive refunderet.
Ved aktivering af en licens accepterer du, at fortrydelsesretten bortfalder.
Tilbagebetaling af købsbeløbet.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer de leveringsomkostningerne som der var brugt til at levere varen første gang. (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.
Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Der er ingen kontantudbetaling ved fortrydelse.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
I tilfælde hvor købet tilbagebetales før vi har modtaget varen (varene), kan vi ved modtagelse opkræve et beløb, hvis varen eller varens indpakning leveres defekt. Dette gælder også hvis vi ved modtagelse finder ud af at varen har mistet værdi i forbindelse med købet, eller hvis varens fortrydelses ret er blevet påvirket på nogle af de måder som er beskrevet overfor. Opkrævningen samt forklaringen med supplerende dokumentation sendes via email fra os, når vi modtager og inspicere varen.
Varen sendes til den adresse som oplyses i fortrydelses bekræftelsen.
Adressen afhænger af den oprindlige levandør af varen.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til den angivet adresse i fortrydelses bekræftelsen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav.
6. Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
For de produkter der er påført et serienummer, er det vigtigt at produktet kan identificeres. Hvis serienummer ikke længere er til stede på produktet, kan der opstå forhindringer i reklamationen.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Der kan forekomme et testgebyr på DKK 250 pr. halve time inkl. Moms (dog maks. DKK 500 inkl. Moms), hvis det indsendte produkt testes fejlfrit ved Onesale, eller det konstateres at reklamationsret ikke er gældende. Hvis Onesale skal foretage fejlsøgning på komplette PC-systemer, som ikke er købt, samlet eller monteret af Onesale, kan testgebyret dog være op til DKK 1000 inkl. moms til at dække vores tidsforbrug. Der skal ved indsendelse af et komplet PC-system, som ikke er købt, samlet eller monteret af os, rettes henvendelse til vores kundeservice for at sikre, at vi har tid til at se på produktet. Vi forbeholder os derfor retten til at afvise et komplet PC-system, og anmode om, at produktet indsendes separat. Ligeledes vil du kunne indsende det afmonterede defekte produkt til os, hvis en fejlsøgning af hele PC-systemet ikke ønskes.
Skyldes årsagen til fejl eller defekt at varen har lidt fysisk overlast, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, kan vi ligeledes opkræve et testgebyr.
Husk derfor altid selv at teste, om fejlen kan skyldes programmer, drivers eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Vi tester alle maskiner ved at genskabe til den oprindelige konfiguration. Testgebyret beregnes på baggrund af tid brugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler, læsbare medier og lignende, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.
Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.
Husk at tage en kopi/backup af samtlige data. Onesale kan ikke gøres ansvarlig for tabt data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Onesale måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.
Bekræftelse på opstart af en reklamations sag
Vi sender en bekræftelse på opstart af en reklamations sag via mail. I den oplyser vi den adresse som varen skal sendes til.
Bekræftelse på opstart af en reklamations sag er en bekræftelse på at varen godt må sendes ind til reklamation.
Vare kan ikke sendes til os inden man har modtaget en bekræftelse på opstart af en reklamations sag.
Varen sendes til den adresse som er angivet i bekræftelse på opstart af en reklamations sag.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen angivet i bekræftelse på opstart af en reklamations sag.
Du kan bestille en returlabel hos os.
Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.
7. Persondatapolitik
Vil du læse vores persondatapolitik, kan du gøre det her.
8. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte review@onesale.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til:
Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
- via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk
Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse review@onesale.dk .
Bilag 1 Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.
Til Onesale , Viften 12, 1. 4, 2670, support@onesale.dk
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Ordrenummer
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato
- (*) Slet det, som ikke er relevant